Enova – Faktury i Magazyn

Moduł Magazyn, uzupełniony modułem Faktury systemu enova, tworzy jego część o nazwie Handel. Opisujemy funkcjonalności programu  połączonych, pod nazwą Handel, modułów lub do specyfiki samego Magazynu. Moduł Faktury w połączeniu z Magazynem przedstawia posiadają wzbogaconą funkcjonalność dla użytkownika oprogramowania.

Moduł Magazyn zarządza gospodarką magazynową ewidencjonując towary i usługi oraz rejestrując ich przepływy w relacjach ilościowych i wartościowych. System przeznaczony jest dla firm prowadzących działalność handlową (hurtową i detaliczną), usługową, operujących w różnych branżach gospodarki. Zastosowane procedury obliczeniowe, ich właściwa lokalizacją w trójwarstwowej strukturze systemu oraz wykorzystanie baz danych typu SQL gwarantują efektywną pracę firmom wydającym i przyjmującym praktycznie dowolną liczbę dokumentów.

Charakterystyczną cechą całego systemu jest możliwość posługiwania się wyłącznie klawiaturą. Gwarantuje to wyjątkowo szybkie wystawianie dokumentów. Sprawność obsługi podnoszą „Pola wyboru” proponujące uzupełnienie informacji opisowych lub cechowych z gotowych list lub tworzonych przez użytkownika. Elastyczna konfiguracja sprawia, że system jest „otwarty” na wiele sugestii operatora i umożliwia dostosowanie oraz późniejsze modyfikowanie go do zmieniających się potrzeb przedsiębiorstwa.

Moduł Faktury zapewnia obsługę w zakresie ewidencjonowania dokumentów sprzedaży, towarów oraz usług. Moduł Ewidencji Środków Pieniężnych, uzupełniający funkcjonalność Faktur, dostarcza informacji o stanie rozrachunków z kontrahentami i stanie finansowym przedsiębiorstwa w oparciu o dokumenty sprzedaży. Bogaty wachlarz raportów pozwala analizować efektywność działań handlowych.

Moduł Handel nie wymaga od Klienta dostosowania jego struktur organizacyjnych do systemu. Mechanizm definiowania dokumentów (poza standardowymi, udostępnionymi w systemie) i budowania relacji miedzy nimi gwarantuje adaptację systemu do istniejącego w firmie obiegu dokumentów handlowych i magazynowych. Jednocześnie można narzucić w systemie rozwiązania organizacyjne, modyfikujące dotychczasowe sposoby funkcjonowania przedsiębiorstwa. Moduł w jednym i drugim przypadku staje się sprawnym narzędziem pracy i zarządzania działami „przychodowymi” w firmie.

Program prowadzi ewidencję rozrachunków (z uwzględnieniem kompensat), posiada całą gamę dokumentów związanych z rozrachunkami z kontrahentami typu: noty odsetkowe, ponaglenia zapłaty, przelewy (w tym przelewy elektroniczne).

System filtrów definiowanych przez Użytkownika zapewnia duże możliwości w zakresie sporządzania zestawieńi pozyskiwania w dowolnym momencie informacji istotnej dla Użytkownika.