Zarządzanie zestawieniami

Zarządzanie zestawieniami
Aby poprawnie móc korzystać z zestawień w programie Studio Raporty.net potrzebna jest definicja 3 informacji: Definicja sekcji; Definicja źródeł danych; Definicja zestawienia. DEFINICJA SEKCJI – sekcja to inaczej kategoria w której będą się znajdować się poszczególne zestawienia. W ramach systemu można definiować dowolne sekcje, które uproszczą zrozumienie bądź korzystanie z przydzielonych zestawień DEFINICJA ŹRÓDŁA DANYCH – aby móc podłączyć się do wybranej bazy danych potrzebna jest definicja połączenia. Definicje połączenia podajemy w postaci connectionstringa.

Poniżej przykłady:

Data Source=(local);Initial Catalog=mojabazadanych; Integrated Security=True o Data Source=.\;Initial Catalog=bazadostawcy; User ID=użytkownik; Password=hasełko

DEFINICJA ZESTAWIENIA – to nic innego jak tylko powiązanie nowo tworzonego zestawienia z wybranym źródłem danych oraz przypisaniem go do odpowiedniej sekcji. W ramach definicji musimy uzupełnić następujące pola: o Sekcja – wybierana z listy wcześniej zdefiniowanych sekcji o Nazwa – dowolna nazwa pod która wybrane zestawienie będzie widoczne w menu Zestawienia o Użytkownik – wybierany z listy dostępnych użytkowników w programie. Określamy który z użytkowników ma dostęp do wybranego zestawienia. o Źródło danych – wybieramy z listy danych wcześniej zdefiniowanych źródeł danych o Zapytanie SQL – wpisujemy zapytanie SQL zwracające kolumny do zestawienia. Zapytanie konstruujemy zgodnie z specyfikacją Microsoft http://msdn.microsoft.com/pl-pl/library/aa259187%28v=sql.80%29.aspx Po zdefiniowaniu zestawienia mamy dwie opcji definiowania kolumn użytych w zestawieniu Automatyczny – wybieramy opcję utwórz kolumny z górnego menu. System tworzy automatycznie wszystkie kolumny wskazane w poleceniu select. Można zdefiniować nie tylko dowolną nazwę każdej kolumny, ale także jej typ, szerokość, sposób formatowania, odstępy, sposób filtrowania i inne… Ręczny – konfiguracja wszystkich kolumn odbywa się ręcznie.

Platforma raportowa

tableSoftwareStudio Sp. z o.o. oferuje pełny zakres usług związnaych z wdrożeniem i implementację rozwiązań opartych o Microsoft SQL server reporting services, a w szczególności: przygotowanie i instalację platformy SQL Server i Reporting Servicesszkolenia administratorówszkolenia końcowych użytkowników, zdefiniowanie środowiska oraz wykonanie przykładowych raportów, pomoc w zdefiniowaniu i optymalizacji procesu pozyskiwania danych (procedury czyszczenia, mapowania i transportu danych, zagwarantowania jakości danych) – optymalizacja wykonywania zapytań SQL Wdrożenie rozwiązania STUDIO RAPORTY.net ułatwia i przyspiesza raportowanie z różnych systemów, aplikacji o zróżnicowanych źródłach danych (MS SQL Server, Oracle, FireBird, MySQL) Wdrożenie rozwiązania STUDIO RAPORTY.net przynosi określone korzyści biznesowe: Obniża koszty uzyskiwania informacji zarządczych przez wydajne i nowoczesne środowisko raportowe Report Builder 3.0 Dopasowanie rozwiązania do potrzeb klienta Łatwa obsługa przez przeglądarkę internetową Bezpieczeństwo informacji, przygotowanie środowiska zgodnie z najwyższymi standardami Microsoft SQL 2008 Server Podniesienie poziomu zarządzania firmą, przez nieszablonowe rozwiązania optymalizujące wykorzystanie zasobów informacyjnych klienta Zwiększenie efektywności wykorzystania wiedzy zgromadzonej w firmie – przeszkoleni użytkownicy i administratorzy Podniesienie wiarygodności raportów przez automatyzację procedur zarządzania danymi Możliwość automatycznego generowania raportów i wysyłania wyników mailem współpraca z systemami CRM, ERP, WMS, TMS

Planowanie raportu
Program Report Builder umożliwia tworzenie wielu rodzajów raportów. Można na przykład tworzyć raporty pokazujące sumaryczne lub szczegółowe informacje o sprzedaży, trendy marketingowe i sprzedażowe, raporty operacyjne lub pulpity nawigacyjne. Tworzone raporty mogą wykorzystywać zaawansowane funkcje formatowania tekstu, np. dla zamówień sprzedaży, katalogów produktów czy listów seryjnych. Wszystkie opisane raporty są tworzone przy użyciu różnych kombinacji tych samych podstawowych elementów konstrukcyjnych dostępnych w programie Report Builder. Aby powstały raport był merytorycznie przydatny i czytelny, warto zacząć od przygotowania jego planu. Oto kilka zagadnień, które warto uwzględnić przed rozpoczęciem pracy: Format raportu – raporty można renderować w trybie online w przeglądarce, takiej jak Report Manager, lub eksportować je do innych formatów, takich jak Excel, Word czy PDF. Ustalenie docelowej formy raportu to ważna kwestia, ponieważ nie każdy format oferuje wszystkie funkcje. Struktura prezentacji danych – Dane można prezentować w układzie tabelarycznym, macierzowym (podobnym do raportu krzyżowego lub raportu w formie tabeli przestawnej), wykresu, dowolnym lub ich kombinacji.Wygląd raportu – Program Report Builder zawiera szereg elementów raportu, które można dodawać do raportów w celu poprawy ich czytelności, wyróżnienia najważniejszych informacji, ułatwienia użytkownikom poruszania się po raporcie itd. Wiedząc, jak powinien wyglądać raport, można zdecydować o użyciu elementów raportu, takich jak pola tekstowe, prostokąty, obrazy czy linie. Ponadto można wybrać opcje wyświetlania lub ukrycia elementów, dodać plan dokumentu, dołączyć raporty szczegółowe lub podraporty albo dodać łącza do innych raportów. Zakres danych – Zakres raportu można ograniczyć dla poszczególnych użytkowników lub lokalizacji albo do wybranych okresów. W celu filtrowania danych raportu należy użyć parametrów, dzięki którym zostaną pobrane i wyświetlone tylko wybrane informacje.Indywidualne obliczenia – Czasami źródło danych i zestawy danych nie zawierają dokładnie takich pól, jakie trzeba umieścić w raporcie. W takiej sytuacji może być konieczne utworzenie własnych pól obliczeniowych. Przykładem może być pomnożenie ceny jednostkowej przez liczbę sztuk w celu obliczenia wartości sprzedaży danej pozycji. Wyrażeń można także używać w celu wprowadzenia formatowania warunkowego i innych zaawansowanych funkcji.Dostarczanie wyniku działania raportu – Raport można zapisać lokalnie na komputerze i kontynuować pracę nad nim lub uruchomić go lokalnie na własne potrzeby. Chcąc jednak udostępnić raport innym osobom, należy zapisać go na serwerze raportów skonfigurowanym do działania w trybie macierzystym lub na serwerze raportów działającym w trybie zintegrowanym programu SharePoint. Zapisanie raportu na serwerze umożliwi innym użytkownikom renderowanie go w dowolnym momencie. Alternatywnie administrator serwera raportów może skonfigurować dla innych użytkowników subskrypcję raportu lub opcje dostarczania go pocztą e-mail. W razie potrzeby raport można również dostarczyć w dowolnym formacie eksportu.

Enova raporty
Program Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services Report Builder 2.0 dostarcza intuicyjne, przypominające pakiet Office środowisko tworzenia raportów umożliwiające firmom i zaawansowanym użytkownikom wykorzystanie doświadczenia w korzystaniu z produktów wchodzących w skład pakietu Microsoft Office 2010. Program Studio Raporty.net to uniwersalny moduł udostępniania raportów zainstalowanych na serwerze MS SQL Server. Raporty wykorzystujące Reporting Services publikowane na serwerze SQL można udostępniać użytkownikom przez przeglądarkę internetową. Pracownicy by móc szybko i sprawnie podejmować decyzje potrzebują szybkiego dostępu do danych biznesowych, które rejestrowane są za pomocą różnych programów. Posiadający wszechstronne umiejętności i wiedzę pracownicy potrzebują intuicyjnego, a jednocześnie silnego narzędzia, umożliwiającego przeglądanie danych i znajdowanie odpowiedzi na pytania o znaczeniu krytycznym, bez konieczności posiadania szczegółowej wiedzy technicznej na temat firmowych źródeł danych.

IIS – internetowe usługi Informacyjne
Reporting Services wykorzystują aktualnie systemową aplikację Http.sys w celu akceptowania żądań skierowanych do adresów URL oraz portów skonfigurowanych na potrzeby Reporting Services, co powoduje że usługi mogą działać bez wsparcia usług IIS. Wprowadzenie od wersji 2008 braku konieczności instalacji i konfiguracji serwera internetowych usług informacyjnych wprowadza kilka zasadnicznych zmian: prostsza konfiguracja bez wpływu usług RS na IIS i odwrotnie.Leposze zarządzanie zasobami serwera w związaku z brakiem obciązenia serwerem IISkonsolidacja dwóch usług w raamch jednej, bardziej efektywne wykorzystanie pamieciułatwienie wdrożenia