Moduł księga handlowa systemu enova zapewnia kompleksową obsługę księgową firmy w zakresie ewidencjonowania dokumentów, księgowania oraz sporządzania deklaracji i sprawozdań bieżących oraz okresowych.
Na funkcjonalność systemu księgowego składają się:
- dzienniki,
- ewidencja dokumentów, VAT, środków pieniężnych,
- zestawienie sald i obrotów,
- zestawienia księgowe,
- deklaracje,
- schematy księgowań,
- import dokumentów zewnętrznych do księgowości.
Program pozwala na ewidencję rozrachunków walutowych wraz z tabelą kursów oraz automatycznym naliczaniem i ewidencjonowaniem różnic kursowych bieżących i statystycznych (na koniec roku).
- Program posiada całą gamę dokumentów związanych z rozrachunkami z kontrahentami:
- noty odsetkowe;
- ponaglenia zapłaty;
- potwierdzenia salda;
- przelewy (w tym przelewy elektroniczne).
W oparciu o wprowadzone do programu dokumenty oraz dekrety automatycznie sporządzane i drukowane są deklaracje dochodowe oraz deklaracja VAT-7. System filtrów definiowanych (dowolnie przez użytkownika) daje nieograniczone możliwości w zakresie sporządzania zestawień i pozyskiwania informacji istotnej dla użytkownika w dowolnym momencie roku obrachunkowego.
Księgowość w systemie enova reprezentuje nową generację oprogramowania do pełnej księgowości pracującego w środowisku Windows. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom program jest bardzo elastyczny – stąd możliwość samodzielnego modyfikowana i dostosowana do własnych potrzeb parametrów programu. Oprócz funkcji opartych o ogólne zasady prowadzenia rachunkowości, program dostarcza szerokiego wachlarza funkcji. Związane są one z automatyzacją ewidencjonowania dokumentów, dekretacji powtarzanych dokumentów czy też operacji gospodarczych. Program przygotowany jest z myślą o przedsiębiorstwach, które prowadzą księgowość opartą o plan kont. Konfigurowalność systemu gwarantuje, że jest on „otwarty” na wiele sugestii operatora. Napisano go z myślą o Księgowych, którzy chcą posługiwać się ergonomicznym narzędziem informatycznym, które ma im usprawniać codzienną pracę, zamykanie miesiąca, czy roku obrachunkowego.
Podstawowe funkcje to:
- dziennik z możliwością wydzielania sub-dzienników,
- ewidencja VAT Zakupu i Sprzedaży,
- ewidencja dokumentów, które nie są fakturami VAT (raporty kasowe, wyciągi bankowe, dokumenty importowe, listy płac, memoriały),
- zestawienia sald i obrotów,
- rozliczenia z kontrahentami.